Üks sats, üks süda
JK TABASALU

Tabasalu poisid olid Gothia Cupil parim Eesti 05 punt.

Kevadel toimus SKF-i poolt toetatud Kotkas Cup jalgpalliturniir 2005 sündinud poistele. Tugevas konkurentsis võitsid selle turniiri meie poisid. Turniiri võitja sai auhinnaks reisi maailma suurimale rahvusvahelisele jalgpallivõistlusele Gothia Cup, mis toimus 15.-19. juulil Göteborgis Rootsis. Poistel oli Kotkas Cup turniiri võitmise ootus suur. Varasematel aastatel on selle reisi võitnud meie tüdrukute võistkond ja 2002 poisid.

Gothia Cup turniiril osales võistkondi 1683 kokku 74 riigist. Erinevate vanusegruppide peale kokku oli Eestist 10 võistkonda. 2005 vanusegrupis oli võistkondi 174 kokku 24 riigist. Mängiti 437 mängu ja löödi kokku 1809 väravat. Lisaks meie poistele B14 vanusegrupis, kes mängisid turniiril SKF Estonia nime all, osalesid Eestist FC Ajax – Tallinn, Harju Jalgpallikool ja Nõmme United FC.

SKF on suur rahvusvaheline kontsern, mille peakorter on Göteborgis ja kes on noorteturniiri peatoetaja. SKF sai kuulsaks ja teenib raha kuullaagrite tootmisega. Lisaks Eestile oli SKF kohale lennutanud erinevate vanuste poiste ja tüdrukute võistkondi üle maailma. Näiteks 05 vanusegrupis oli lisaks Eestile veel SKF Lithuania (Leedu U15 koondis) ja SKF Brazil.

Kotkas Cup turniiri võiduga kaasnes vägev all-inclusive pakett. Osavõtutasud, lennupiletid, majutus toidud jms. Kuivõrd tugevdasime meeskonda ja pikendasime pinki 06 poistega, siis oli meie meeskond lõpuks suurem kui paketis ette nähtud. Saime abi toetajatelt, klappisime ise rahad ja võtsime kaasa kogu 22 liikmelise meeskonna.

Saabumine ja avamine

Esimene osa meeskonnast saabus laupäeval, teine pühapäeval. Suurem osa poistest ööbis koolis. Kuivõrd turva ja ohutusnõuded olid karmid ja klassiruumis oli ette nähtud konkreetne arv ööbimiskohti, siis olude sunnil ööbisid neli poissi vanemliku järelvalve all korteris. Esimesel õhtul anti kätte SKF võistlusvormid ja kõik said „Meet the World with SKF“ pusad. Kõik SKF poolt toetatud pundid ööbisid ühes koolikompleksis. Pühapäeva õhtul sätiti tümaka aparaat õuele, tüdrukud ja poisid aeti kooliplatsile ja SKF avamispidu pandi käima. Algas lahe sotsialiseerumine, eksklusiivsete puntidega pildistamine, ühistantsimine, võistu laulmine jms. Iga riigi aktiivsemad tegelased sättisid oma kuulsamaid laule DJ-le mängimiseks.

Esmaspäeval, peale esimest võistluspäeva toimus Suur-Suur avamispidu Ullevi staadionil. Kõik mitukümmend tuhat istekohta olid rahvast täis. Seni oIeme näinud MM ja EM võistluste avamispidustusi telekast, kus suurel staadionil on püsti pandud tohutu lava, ekraanid, valgusshow, esinejad jms. Siis seal oli see kõik olemas ja me olime sellise peo sees. Vägeva paari tunnise kontsert-showga juhatati turniir emotsionaalsetl sisse ja noortele anti kaasa selged sõnumid „Celebrate the game“ jms. Üritus lõppes muljetavaldava tulemuusika showga. Ilutulestikku, mis oli muusikaga niivõrd ägedalt sünkroonis, polnudki varem näinud. See show jääb noortele kindlasti kauaks meelde.

Sport ja tulemused.

Alagrupi mängudega alustati esmaspäeval. Kuivõrd reis Göteborgi oli omajagu kulukas, siis organiseerisime sealt igast mängust live videoülekande Facebooki. Igale mängule saime lisaks veel 10-20 kaasaelajat ülekande vahendusel. Tulihingelisemad fännid sättisid pildi suurele ekraanile. Turniiri korraldaja pakkus kah mõnest mängust robotkaameratega ülekannet, aga me kindlustasime oma fännidele osavõtu.

SKF Estonia / JK Tabasalu tulemused

Turniirisüsteem oli lihtne. Alagrupist pääsesid nö A finaali (kohad 1-64) edasi 2 paremat, teised said võimaluse jätkata B finaalis (kohad 64-174).

Esimeses alagrupi mängus kohtusime Sollentuna FK Nord poistega Rootsist, mis võideti 6-2 ja turniirile oli ilus algus tehtud. Teisipäeval kohtuti märksa tugevama SV Rugenbergen pundiga Saksast. Meie närv oli tugevam ja võtsime magusa võidu 3-1. Alagrupi viimases mängus kolmapäeval kohtusime alagrupi nõrgimaga, kes oli varem saanud suured kaotused. No läks sangutamiseks, aga ootused siiski täitusid ja 3-1 võit meile. Sellega olid poisid taganud alagrupi võidu ja võimaluse mängida turniiri võidule.

1/32 finaalis kohtusime Sortland IL pundiga Norrast. Lõime 7. minutil 1-0 ja lasime 12. minutil 1-1 tagasi lüüa. Alagrupis olid mängud 1×20 minutit, siis alates finaalidest 2×25 minutit. Kui juba tundus, et läheb penaltite peale, siis peale pikka aktiivset mängu saime viimase minuti survest magusa 2-1 värava ja võidu. Eks treenerid käisid enne poistega luuramas ja norrakate mängu vaatamas. Tundub, et kokku lepitud taktika töötas.

1/16 finaalis kohtusime hispaanlaste CD Inter Vista Alegre satsiga. Nad olid turniiril teist aastat, eelmisel aastal oli nende tee lõppenud just 1/16 finaalis. Jäime kiirelt 0-2 taha. Kosusime ja lõime 1-2 tagasi. Poistel oli mitmeid häid võimalusi, mis paraku löömata jäid. Hispaanlaste füüsiliselt tugevam pink võttis siiski lõpuks oma. Mäng ja turniir lõppes meile 1-4 kaotusega. Jõudsime siiski 32 parema hulka. Super kogemus poistele. Treenerite duole jäi tulemus siiski kripeldama, meil olid käega katsutavad võimalused edasi minemiseks siiski olemas.

Jälgisime huviga hispaanlaste edenemist. Nad võitsid 1/8 finaalis 3-0 ja ¼ finaalis rootslasi 2-0. Poolfinaalis kohtuti SKF Brazil poistega. Vaatamata brasiilia poiste suurele survele võideti ka see mäng kontratest 3-0. Finaalis kohtusid hispaania poisid rootslaste lipulaeva IF Brommapojkarna 1 poistega ja seal lõppes hispaanlaste jaks. Rootslased ei andnud neile mingit võimalust. Meie välja lülitajad lõpetasid turniiri 0-3 seisu ja teise kohaga. Hispaanlased tagusid turniiril 35 väravat ja lasid endale lüüa vaid 5, millest 3 said sisse finaalis ja ühe meilt. Me kaotasime ainult turniiri finalistile.

Meie sõbrad Nõmme Unitedi poisid said alagrupist edasi 2.-na. Alagrupi võitis eelmise aasta finalist Dallas Texans Soccer Club. Nõmme poiste tee lõppes 1/32 finaalis kui alla jäädi inglastele 0-1. Harju poisid jäid alagrupis napilt kolmandaks ja jätkasid B finaalis. Seal jõuti koguni ¼ finaali kus jäädi lõpuks alla FC USA International võistkonnale 1-2. Ajaxi poisid jäid alagrupis viimaseks ja kaotasid ka B finaali 1/64 mängu 0-2.

Eesti edukaim punt oli Nõmme United 2003 poisid, kes jõudsid välja 1/8 finaali ja kaotasid seal rootslaste GAIS satsile 0-1.

Meie kõrvalklassis ööbisid brasiillased. Meie abitreener Alan leppis nende 04 pundiga (kes võitis oma alagrupi) kokku mängu ja laupäeva hommikul pidasime turniiri lõpetuseks maha sõpruskohtumise. Mäng lõppes sõbraliku 1-1 viigiga.

Lõbustuspark

Kuivõrd turniir lõppes meil varem, siis reedene päev jäi vabaks. Läksime poistega juba lõunast Göteborgi lõbustusparki. Aktiivsem osa läksid isegi veel peale õhtusööki tagasi koos treeneri Rihoga ja lahkusid lõbustuspargist, siis kui see ööhakul suleti.

Aitäh!

Aitäh SKF ja SKF Eestile, kes võimaldab noortel saada sellist elamust. Aitäh treener Rihole ja Alanile, kes mõtlesid välja, kuidas tugevaid vastaseid murda. Aitäh poistele nende emotsioonide eest. Aitäh sponsoritele, kes aitasid katta kulusid, et saaksime kogu meeskonna kaasa võtta.